Leve DJs -Med mål om å lage årets afterski-hit
God stemming for en god sak
Leve Hytter er kjent for å gå nye veier. Nå danner de Leve DJs til glede for afterskien. Og Right to Play.
Leve Hytter er kjent for å være litt utradisjonelle. Nå har hytteprodusenten bestemt seg for å slå et slag for den gode stemningen på afterskien til inntekt for Right To Play.
-Målet for prosjektet var å gjøre noe som kunne glede våre kunder, og samtidig gjøre noe positivt for de som ikke har en like enkel hverdag som oss nordmenn, sier markedsansvarlig i Leve Hytter Espen Harald Bjerke.
Dermed ble ideen om å lage en afterski-låt lansert med mottoet "God stemning for en god sak".
-Som en produsent av fritidsboliger legger vi tilrette for kvalitet på fritiden. Right to Play gjør på mange måter det samme, men for mennesker med et helt annet utgangspunkt. Deres kjernearbeid er å legge tilrette for lek og læring for barn og unge som ikke har de samme forutsetninger som vi i Norge, forklarer Bjerke.
Med en markedsavdeling med sans for god kok på afterskien (og god musikk?), tok det ikke lang tid før ideen om et in-house DJ crew ble lansert, og Leve DJs, bestående av markedsavdelingen til Leve Hytter, så dagens lys. Veien gikk så til musikkprodusenten Boxxes Music i Oslo med klare instrukser for produksjonen. Etter noen runder med produsenten var låta klar; det ble en Skiline afterski remix av Baksia sin gamle slager "Ut på ski". Resultatet var spot on!
-Noen har eget bedriftslag i fotball, mens andre har egne DJs, bemerker Bjerke spøkefullt.
Spillejobber og lovord
Selv før låta var sluppet hadde Leve DJs rukket å ha sin første spillejobb. Opptredenen foregikk på Mosetertoppen i forbindelse med åpningen av Hafjell Alpinsenter 1. desember. Låta begeistret både ski-publikummet i Hafjell og lokalavisen som spådde at låten hadde potensiale til å bli årets vinterhit.
-Som følge av den opptredenen har vi allerede fått flere forespørsler om spillejobber, sier Bjerke smigret.
«Dette kan bli årets afterski-hit»
Gudbrandsølen Dagningen
Solide samarbeidspartnere -Håper på 100 000 avspillinger
-Gjennom denne låten ønsker vi å bidra til Right To Play sitt gode arbeid ved å gi 1 krone for hver gang den blir spilt på Spotify, forklarer Bjerke.
I den forbindelse tok Leve Hytter kontakt med sine beste samarbeidspartnere og lurte på om de kunne tenke seg å bli med. Og responsen var overveldende.
-Alle ville være med!, sier Bjerke entusiastisk.
«Gode partnere: HTH, NorvestVinduet, Hafjell Maskin, Ramsøy, Horten Elektriske, Mosetertoppen, Pretre, Gausdal Landhandleri, Isola, Grohe, Gausdal Bruvoll og Bjertnes Sag.»
Leve Hytter
Sammen med samarbeidspartnere har Leve Hytter satt av kr 100 000,- som de ønsker å gi til Right to Play.
Vi håper på 100 000 avspillinger så vi får gitt hele potten, sier Bjerke -Denne låta skal ikke bare skape god stemning på afterskien, men også gi en bedre hverdag til de som trenger det mest. Vi håper det blir god stemning for en god sak i dobbel forstand, avslutter Bjerke.